Vi har satt opp to nye kurs i gravidyoga f.o.m uke 44
Mandager kl.19.30 og Tirsdager 16.30 – kurset går frem til jul.

Klikk på denne linken for påmelding!

Du har sikkert hørt det før – yoga er kjempe bra under graviditet.
Kvinner som har begynt med yoga etter de fikk barn, nevner ofte at de skulle ønske de hadde
visst det yogaen har lært dem om kropp og pust, før de gikk gravid.

Hvorfor er det slik?

Når du er gravid er det godt å ha en skånsom måte å holde kroppen i form på. Kvinnen bærer fram et barn, en av de største gavene kroppen gir.
En nesten overveldende opplevelse, som skiller seg fra det vi i det moderne samfunnet vanligvis forholder oss til av fysiske og psykiske forandringer.
Man må gi seg hen til naturens gang.
For at dette skal være en mest mulig god og naturlig opplevelse er det en stor fordel å være i kontakt med sin fysiske og mentale kropp.

Styrke: I gravidyoga vil hele kroppen og særlig ryggraden og underlivsmuskulaturen styrkes. Disse kjerneområdene er esensielle i den gravide kroppens forandringer; økt vekt, mykere skjelett og tilslutt fødsel.

Forandring i kroppen: Yoga vil hjelpe mot spenninger, hormonforandringer, og øke blodsirkulasjon.

Mentale: Pusten er det viktigste elementet i yoga. Den fungerer som en førende, rød trød gjennom de fysiske øvelsene. Med pusten vil man kunne rette fokuset innover og beholde balansen på tross av de mange forandringene som skjer i kroppen, sinnet og i livet. Man kan også kjenne på en forandring i identitet når man er gravid og får barn. Med et økt indre fokus og tilstedeværelse i seg selv, vil denne følelsen opplevelses som en berikelse istedet for en ukjent urovekker.

Styrke, forandring og pust – tre nøkler som du får hjelp til å ta i bruk i yoga for gravide.
De vil være med deg i løpet av de ni magiske månedene imens du er Play Store App gravid før de tilslutt vil være dine gode hjelpere under fødsel.
Pusten blir også din venn i underet med å føre frem et barn.

Ragna, 02.11.14

© Fotograf Nicki Twang – www.twang.no